Pages

2/09/2012

“အား”လိုပါသည္



၂၀၁၁ ခု ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ ထုတ္  7Day News  မွာ “၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ဖိလစ္ပိုင္အထက္တန္းေက်ာင္းအားလုံး အင္တာနက္အသုံးျပဳႏုိင္မည္”ဆိုတဲ့ သတင္းဖတ္ ရတယ္။ ဖိလစ္ပုိင္ ပညာေရး၀န္ႀကီး အာမင္လူအစ္စ႐ိုေျပာတာ ကို သေဘာက်မိသဗ်။ ၀န္ႀကီးက “ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ စာသင္ခန္းေတြ၊ အိမ္သာေတြ ထပ္ေဆာက္ ေန႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ပါဘူး။ ပညာေရးမွာ တကယ့္ေတာ္လွန္ေရးက အုိင္တီနည္းပညာန႔ဲ လုပ္ႏုိင္ရမွာပါ”တဲ့။ အခု လက္ရွိ ဖိလစ္ပိုင္မွာ အထက္တန္း ေက်ာင္းေပါင္း ၃၃၀၀၆ ေက်ာင္းရွိ ေက်ာင္းသား ေပါင္း ၄ ဒသမ ၄ သန္းခန္႔ဟာ အင္ တာနက္အသုံးျပဳခြင့္ရရွိေနၿပီး လာမယ့္ ၂၀၁၂ မွာ ႏုိင္ငံတစ္၀န္းလုံးရွိအထက္တန္းေက်ာင္းေတြ အားလုံးမွာ အင္တာနက္ခ်ိတ္ ဆက္ေပးသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း ၁၃၅၃၈ ဦးကို အင္တာနက္အသုံးျပဳမႈကၽြမ္းက်င္ေစရန္ေလ့က်င့္ထားေၾကာင္း၊ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္ ႏုိင္ေအာင္ ခဲြတမ္းရန္ပုံေငြ စင္ကာပူေဒၚလာ ၅၄ သန္းရရွိထားေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းအားလုံးရဲ႕ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာကြန္ပ်ဴတာတပ္ ဆင္ၿပီး ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက အင္တာနက္ အသုံးျပဳခြင့္ရထားၿပီးျဖစ္ ေၾကာင္း ဖတ္ရပါတယ္။
ဒီသတင္းဟာ အာဆီယံအဖဲြ႕၀င္ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္တဲ့ ဖိလစ္ပိုင္ႏုိင္ငံအတြက္သာမက ေဒသတြင္း  ႏုိင္ငံေတြအတြက္လည္း အတုယူအားက်ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သတင္းတစ္ရပ္ပါပဲ။ ဒီေန႔ကမၻာႀကီးမွာ အုိင္တီနည္းပညာေၾကာင့္ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ အံ့မခန္း ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာတာ၊ အသိဉာဏ္ ပညာေတြပြင့္လန္းလာတာ ဘယ္ေခတ္ ကနဲ႔မွ ႏႈိင္းလို႔မရပါဘူး။ တစ္ခ်ိန္က အေရွ႕နဲ႔အေနာက္တစ္ ကမၻာစီျခားခဲ့ရတဲ့ မုိင္ေထာင္ခ်ီေ၀းလံေနမႈေတြဟာလည္း အခုေတာ့ လက္တစ္ကမ္းအကြာမွာပါ။ ျဖစ္မႈပ်က္မႈ အလုံးစုံတို႔ဟာ နာရီစကၠန္႔မျခား ျမင္ေတြ႕သိရွိခြင့္ရေနၾကပါၿပီ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ အုိင္တီနည္းပညာလႊမ္းမိုးႀကီးစိုးေနတဲ့ ေခတ္၊ အုိင္တီနည္းပညာနဲ႔ ကင္းကြာတဲ့နယ္ပယ္ မရွိသေလာက္ပါ ပဲ။ ဆိုလုိတာကေတာ့ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ အုိင္တီနည္းပညာက ေရွ႕ေဆာင္ေနျခင္းဆိုတာပါပဲ။
ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံ မွာရွိတဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြရဲ႕ အေျခအေနမွန္ကို ၾကည့္ရေအာင္။   Multi-MediaClassroom  ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေခါင္း စဥ္ေအာက္မွာ  Computer Aided Media ,  Audio Visual Media ,  Audiosystem Media  ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ခဲြသုံးခုနဲ႔ ဖြင့္လွစ္လာတာေတြ႕ရတယ္။ တကယ္ဖြင့္လွစ္ႏုိင္တဲ့ အေနအ ထားကို ၾကည့္ရင္ ၿမိဳ႕ႀကီး၊ ျပႀကီး ေလာက္မွာပါပဲ။ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ နယ္နဲ႔ေက်းလက္က အထက္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ အိပ္မက္တစ္ခုပမာပဲ ရွိပါေသးတယ္။တစ္ခါ အဲဒီရွိၿပီးသား  Multi-MediaClassroom  ေတြကို ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕  Apply  လုပ္ႏုိင္မႈကို ၾကည့္ရင္လည္း နည္းပါးလွပါတယ္။ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြေပၚက ေက်ာင္း တခ်ဳိ႕ ေလာက္မွာပါပဲ။အမ်ားစုေက်ာင္းက သက္ဆုိင္ရာလူႀကီးေတြလာရင္ ဟန္ျပ ( For Show )အေနနဲ႔ ျပဖို႔ထားတဲ့ အဆင့္ေလာက္မွာပါ။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တကယ္ေန႔စဥ္လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ အသုံး၀င္သလိုမ်ဳိးစာေပေရးရာ ေလ့လာလုိက္စားႏုိင္တဲ့အထိ အသုံးျပဳႏုိင္ျခင္းမရွိေသးတာက အေသအခ်ာပါပဲ။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား တုိင္း သတ္မွတ္အခ်ိန္နဲ႔ ကိုယ္စီကိုယ္င မသုံးစဲြႏုိင္ေသးသလို သုံးႏုိင္တဲ့ကၽြမ္းက်င္မႈလည္း လိုအပ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါ ဟာ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ခ်ိန္ဆၾကည့္ရင္ ျမင္သာတဲ့အေျခအေနတစ္ရပ္ပါ။
ဒါကိုပဲ တစ္ဖက္က ၾကည့္ ရင္ ျမင္သာတာရွိတယ္။ အဲဒါက ပညာေရးအသုံးစရိတ္က ႏွစ္စဥ္ အလြန္နည္းပါးေနျခင္းေၾကာင့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးမွာ ေစတနာ ရွင္၊ အလွဴရွင္ေတြရဲ႕ ကူညီပံ့ပိုးမႈေတြ အမ်ားႀကီးရယူခဲ့ရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အုိင္တီေခတ္ႀကီးမွာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြဟာ “ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ ဘာလဲဟင္”ဆိုတာ
လိုမ်ဳိးထိ အေျခအေနေတြဆုိးရြားမသြားခဲ့ဘူး။ အလွဴရွင္၊ ေစတနာရွင္ေတြ ခုေနာက္ပိုင္းဆုိ ရင္ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းေတြ ဟာ  တကယ့္ကို ေက်းဇူးတင္ ထုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပညာေရး ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံး ေရရွည္ဖံြ႕ ၿဖိဳးတုိးတက္ေခတ္မီဖို႔ဆိုရင္ေတာ့အလွဴရွင္ေတြကိုပဲ အားကိုးၿပီး တည္ေဆာက္လို႔ မရႏုိင္ဘူးလုိ႔သုံးသပ္ရမွာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိကသိရွိ ခံစားေနရတာက ဒီေန႔ကေလး ေတြရဲ႕ အနာဂတ္လွပမွ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္က လွပမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီကေလးေတြရဲ႕ အသိ ပညာ၊ အတတ္ပညာျမင့္မားမႈအေပၚမွာ ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္ရ မွာ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔လက္ခံရယူမယ့္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ ဟာ အစြမ္းကုန္ျမင့္မားႀကံ့ခုိင္မႈရွိမွ အ ေျခခံခုိင္မွာ။ အဲဒီအေျခခိုင္ တဲ့ အုတ္ျမစ္ေပၚမွာ ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္ရမွာ။ အဓိက အေျခခံပညာအဆင့္မွာ သင္ယူ ေနၾကရတဲ့ ကေလးေတြဟာ တုိင္း ျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ပဲ။ တုိင္းျပည္ရဲ႕စြမ္းအားရွင္ေတြ၊ပုံေဖာ္ထုဆစ္မယ့္ ဗိသုကာေလာင္းေတြပဲ။ ႏုိင္ငံေတာ္က သူတို႔ရဲ႕ အေျခခံပညာေရးကို အေကာင္းဆုံးေခတ္အမီဆုံးနဲ႔ ျမႇင့္တင္ႏုိင္ဖို႔ အလိုအပ္ ဆုံးပါပဲ။ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာလုိပဲ ကြန္ပ်ဴတာေတြကို ေက်ာင္းသားလူငယ္တုိင္းရဲ႕ လက္ထဲေစ်း အခ်ဳိသာဆုံးနဲ႔ ေရာက္ဖို႔လည္း လိုေနပါၿပီ။ခုခ်ိန္မွာကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း မွတ္ပုံတင္ဥပေဒ ေပၚထြက္လာသလို ပုဂလိက စာသင္ေက်ာင္းေတြ ေပၚေပါက္လာေနပါၿပီ။ အစိုးရ ေက်ာင္းနဲ႔ ပုဂလိကေက်ာင္းေတြရဲ႕အားၿပိဳင္မႈတစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို ေတြ႕ရ
မွာပါ။ ဒါဟာေကာင္းတဲ့ အလားအလာကို ျမင္ေတြ႕ရဖို႔ပဲရွိပါတယ္။
ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြဟာ ကိုယ့္ေက်ာင္းအတြက္ ေအာင္ခ်က္ျမင့္မား႐ုံသာမက ကေလး ေတြရဲ႕ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ၊ တီထြင္ဖန္တီးႏုိင္မႈနဲ႔ ကာယ၊ ဉာဏစာရိတၱ ဘက္စုံဖံြ႕ၿဖိဳးမႈကို ဦးတည္ လာၾကမွာပါပဲ။ ေက်ာင္းသင္ဘာ သာရပ္အျပင္ အေျခခံပညာအ ဆင့္မွာ တတ္သင့္တတ္ထုိက္တဲ့ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေလ့လာမႈ ကၽြမ္း က်င္မႈေတြကို အုိင္တီ နည္းပညာနဲ႔ သိုင္း၀ုိင္းလာၾကပါလိမ့္မယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ေသာ တာ၀န္ကို မွ်ယူထမ္းပိုးၾက တယ္လို႔လည္း ျမင္ရမွာပါ။ တစ္ ဖက္ကလည္း ႏြမ္းပါးသူ၊ ပညာလို လားသူ ကေလးေတြဟာ အစိုးရ ေက်ာင္းေတြကိုပဲ လုံး၀မွီခိုေနရဦး မွာပါ။  " Education is the poor man's haven "  လို႔ အဆိုရွိတယ္။ “ပညာေရးဟာ ဥစၥာဓနခ်ဳိးတဲ့သူ အတြက္ ဘ၀အာမခံခ်က္ျဖစ္ သည္”ဆုိတဲ့အတုိင္း မွီခိုအားထား စရာျဖစ္ေစရပါ့မယ္။ မွီခိုအားထားႏုိင္ေလာက္ေအာင္
( Reform ) လုပ္သင့္တာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမန္ဆုံးျဖည့္ဆည္းလုပ္ကိုင္ေပးၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္းလာ ခဲ့ရတဲ့ ဘ၀ေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ အတုယူဖြယ္ရာေတြ၊ အားက်ဖြယ္ရာေတြ၊ စိတ္ခြန္အားတက္ႂကြစရာ ေတြနဲ႔ ရွင္သန္ႀကီးထြား ခြင့္ရခဲ့ၾက ရတာပါ။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၊ စနစ္ တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္လူပုဂိဳလ္တစ္ဦး ခ်င္းအေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အတုယူ အားက်စရာေတြ ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ပမာျပရရင္ ဖေလာရင့္ ႏုိက္တင္ ေဂးလ္လို၊ မာသာထရီဇာလို၊ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို လူ႔တန္ဖိုးရွိ သူေတြကို အတုယူအားက်ခဲ့ၿပီး နီ႐ိုးဘုရင္လို၊ ဟစ္တလာလို၊ ဗုိလ္ ခ်ဳပ္ႀကီးတုိဂ်ဳိလုိလူေတြကိုေတာ့ျဖင့္ ငေတမာရင္ၿပီးေရာဆုိတဲ့ အတၱယစ္မူးသူေတြ အျဖစ္မွတ္ ယူခဲ့ၾကတာပါ။ အတုယူသင့္တာ အတုယူတာ။ အားက်သင့္ အား က်ထုိက္တာကို အားက်တာဟာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈတစ္ရပ္ပါပဲ။ ၾကည့္ေလ တစ္ခ်ိန္က စင္ကာပူႏုိင္ငံ အႀကီးအကဲ လီကြမ္ယုဟာ စင္ကာပူႏုိင္ငံ တည္ေဆာက္ဖို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပတည္ေဆာက္မႈကို အတုယူၿပီး အေျခတည္ခဲ့တာပါ။ ေဟာ အခု တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စင္ကာပူကို အတုယူၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို ေခတ္မီဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ၿမိဳ႕ျပတစ္ခုအျဖစ္တည္ေဆာက္ ဖို႔စိုင္း ျပင္းေနၾကရျပန္ပါၿပီ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းက်န္းမာေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ေရးစီမံခ်က္   Green ,  Clean and Health City Plan  ျပန္လည္သက္၀င္လာ ၿပီလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ တစ္ခ်ိန္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းအနံ႔အသက္ ေတြကိုလည္း ျပန္လည္႐ွဴ႐ႈိက္ေနမိပါတယ္။
ဆရာေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ညိဳေရးခဲ့တာေလးနဲ႔ပဲ နိဂုံးခ်ဳပ္ခ်င္ ပါတယ္။ ဆရာက “အေရးအႀကီး ဆုံးက ပညာေရးျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းမွာ အသိပညာအရည္အ ေသြးနဲ႔ တန္ဖိုးရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ ေပးဖို႔လိုတယ္။ သဲေရာင္းရင္လည္းပိုက္ဆံရတယ္။ ပတၱျမား ေရာင္းရင္လည္း ပုိက္ဆံရတယ္။ သဲက သဲေစ်း၊ ပတၱျမားက ပတၱျမားေစ်း
ေပါ့တဲ့။ ပတၱျမားေရာင္းရဖို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေက်ာက္ေကာင္းျဖစ္ဖို႔အတြက္ေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ဖိအား၊ အပူခ်ိန္ လိုအပ္တယ္” တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ သားေကာင္းတစ္ေယာက္၊ ေက်ာက္ေကာင္းတစ္ေစ့ျဖစ္ဖို႔ဆုိရင္ေတာ့ကေလးေတြရဲ႕ ပညာေရးမွာ လိုအပ္ေနေသးတဲ့ ကူညီပံ့ပိုးမႈ “အား” ေတြ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္မႈစြမ္းအားေတြ မျဖစ္မေနျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုအပ္လွပါေၾကာင္း  ...။             ။

No comments:

Post a Comment