Pages

2/15/2012

မေကာင္းမႈေရွာင္၊ေကာင္းမႈေဆာင္၊ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား။

သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊ကုသလႆူပ သမၸဒါ။
သစိတၱ ပရိေယာဒါပနံ ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။

မေကာင္းမႈမ်ား ပယ္ရွားေရွာင္ခြာ၊
ေကာင္းမႈအေပါင္း စုေဆာင္းၾကပါ။
မိမိစိတ္လည္းသန္႔ရွင္းေစရာ၊
ဤသံုးပါး ဘူရားသာသနာ..။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


ေလာက၌ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ၊တနည္းအားျဖင္႔ ေကာင္းေသာအလုပ္ မေကာင္းေသာအလုပ္ ဤႏွစ္မ်ိဳးသာရွိသည္။ ေကာင္းေသာ အလုပ္မွန္သမွ်ကို သဗၺကုသလကမၼ ဟုေခၚသည္။ မေကာင္းေသာ အလုပ္မွန္သမွ်ကို သဗၺပါပကမၼ(သဗၺအကုသလကမၼ)ဟုေခၚသည္။

ဆိုေတာ႔.... သဗၺကုသလကမၼေခၚ ေကာင္းေသာအမႈလုပ္ငန္းသည္ အျပစ္ကင္းသည္။ေကာင္းေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကို ျဖစ္ထြန္းေစသည္။ တနည္းအားျဖင္႔ဆိုလွ်င္ အျပစ္ကင္း၍ ေကာင္းက်ိဴးကိုျဖစ္ေစမွသာလွ်င္ ေကာင္းေသာလုပ္ငန္း စစ္မွန္ေပမည္။ ထိုေၾကာင္႔ "အျပစ္မရွိ ေကာင္းေသာ အက်ိဳးကို ေပးျခင္းလကၡဏာရွိ၏"ဟု ေလာကုတၱရာစာေပ၌ ထင္ရွားစြာဆိုထားသည္။ ဘုရားစကား အစစ္မွန္လည္းျဖစ္သည္။



 

သဗၺကုသလကမၼဟုဆိုလိုက္ျခင္းအားျဖင္႔အားလံုးရဲ႕ အေတြးဝယ္ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ပန္း,ေရခ်မ္း,ဆီမီးကပ္ျခင္း၊ တရားနာ,တရားအားထုတ္ျခင္း စတာေတြကို တစ္စီတစ္တန္းၾကီး ေတြးျမင္မိၾကမည္မွာ မလြဲေပ။ ထိုအမႈကိစၥတို႔သည္လည္း အမွန္ပင္ ကုသလကမၼ(ကုသိုလ္လုပ္ငန္း)မ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင္႔ပင္။

ဆိုၾကပါစို႔...အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္ေသာ ေန႔စဥ္ပံုမွန္ဘုရားရွိခိုးျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာတိုင္းရဲ႕ႏွစ္လုိၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ
ယံုၾကည္မႈတို႔တည္ေဆာက္ရာ စိတ္၏စင္ၾကယ္ျငိမ္းေအးမႈတို႔ ေမြးဖြားရာ သဒၶါဗိသုကာၾကီးသဖြယ္ျဖစ္သည္။ အျခားေသာ ဘာသာအယူဝါဒေတြမွာလည္း မိမိတို႔ကိုးကြယ္အားထားသည္၌ ဤသို႔အားေလ်ာ္စြာ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းျခင္းစသည္႔အေျခခံလုပ္ငန္းတိုင္းမွာ မိမိတို႔ယံုၾကည္မႈအေလ်ာက္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၾကမည္မွာ မုခ်ပင္ျဖစ္ေပသည္။

ထိုသို႔လုပ္ေဆာင္ၾကသည္႔အခါတိုင္းမွာလည္း မိမိတို႔ ဝါဒအေလ်ာက္ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ရသည္လို႔ ယံုၾကည္ၾကေပမည္။ ဤကား အေျခခံ ခံယူမႈအေပၚ၌ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္ သက္သက္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဘာသာႏွင္႔တစ္ဘာသာ ျခားနားေသာ အရာမ်ားစြာ ရွိၾကသည္ကို ေျပာလိုရင္းမဟုတ္ပါ။ ဆက္ႏြယ္တူညီေသာ အေျခခံတည္ေဆာက္ပံုေလးေတြကိုသာ ဆိုလိုပါသည္။

ရွိေစေတာ႔။ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဆိုေသာ စကားလံုးကို ဆြဲဆန္႔တန္သေလာက္ ဆြဲဆန္႔ၾကည္႔၍ စကားခ်ီလိုက္ျခင္းျဖင္႔ သေဘာသက္ဝင္လြယ္မည္ဟုထင္ပါသည္။ မိမိအဓိက တင္ျပေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ကုသိုလ္,အကုသိုလ္ (ဝါ)ေကာင္းေသာအလုပ္,မေကာင္းေသာအလုပ္ ဒီႏွစ္ခ်က္ကို တင္ျပေနျခင္းျဖစ္၍ အဆိုပါ စကားလံုးမ်ားကို ထပ္ကာ ထပ္ကာ သံုးႏႈံးေနမိမွာျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထိုသို႔သံုးႏံႈးလာမည္႔အေပၚ နားလည္ေပးဖို႔ရန္ကိုလည္း ဦးစြာေမတၱာရပ္ခံပါ၏။

သာမန္အားျဖင္႔ၾကည္႔လွ်င္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တစ္ခုကို ျပဳလုပ္ဆည္းပူးလိုက္ရာ၌ ကုသိုလ္ရလိုက္ျပီဟူေသာ အသိထက္ ေလးနက္ေသာ အသိတစ္ခုခုကို သတိမမူျဖစ္တာမ်ားပါသည္။ ငါ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္လိုက္ျပီ၊ငါမွာကုသိုလ္ေတြ ရျပီဟူေသာပီတီအသိေလးႏွင္႔သာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ျဖစ္ေနေတာ႔သည္။

ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားေသာအခါ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရုံစူးစိုက္၍ ပြားမ်ားမွသာ သဒၶါၾကည္ညိဳစိတ္တို႔သည္ တိုးပြားျပီးရင္းတိုးပြားလာ၏။ ထိုတိုးပြားျပီးရင္း တိုးပြားလာေသာ သဒၶါစိတ္တို႔ကပင္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြကို တိုး၍တိုး၍ ပြားမ်ားခ်င္စိတ္ကို တည္ၾကည္ခိုင္ခံ႔ေစေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးေလ၏။

ထိုအခါ ပြားမ်ားသူ၏ စိတ္အစဥ္သည္ ၾကည္လင္ရွင္းသန္႔ျပီး ယံုၾကည္မႈတို႔သည္ အားအင္ျပည္႔ျဖိဳးလာေတာ႔သည္။ ကုသိုလ္တစ္ခု ေကာင္းမႈတစ္ခု ျပဳလိုက္ရျခင္းရဲ႕ေနာက္မွာ မိမိ စိတ္သႏၱာန္၌ အဆင္႔ဆင္႔ရရွိလာေသာ အသိ (သို႔)အက်ိဳးတရားတို႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သာမာန္ထက္ အဲဒီအသိေလးေတြကို သတိထားမိေစခ်င္သည္။ သို႔မွသာ ေကာင္းမႈတစ္ခုလုပ္ရာ၌ ပို၍ ယံုၾကည္႔မႈျမဲျမံကာ ဉာဏ္ပါပါႏွင္႔လုပ္ေဆာင္ တတ္လာပါမည္။

ဒီထက္တစ္ဆင္႔တက္ေသာ္ ကုသိုလ္တစ္ခုျပဳျပီးတိုင္း ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ အမွ်ေဝျခင္း အေလ႔အထေတြသည္ မိမိရဲ႕ျပဳျပဳသမွ်အေပၚ မိမိလိုပဲ အမ်ားသူငါေတြ ရၾကပါေစ။ျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ေဘးရန္ကြာ၍ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာၾကပါေစ စသည္ျဖင္႔ မိမိတို႔ ေစတနာအေလ်ာက္ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းသည္လည္း ေမတၱာအေျခခံေသာ ကုသိုလ္ေပၚ ကုသိုလ္ဆင္႔ျခင္းပင္ျဖစ္၍ မုဒိတာတရား ျပ႒ာန္းပါသည္။

မုဒိတာဟူသည္ သူတစ္ပါးတို႔အေပၚ ေက်ေက်နပ္နပ္ ဝမ္းပမ္းတသာ မာေစ သာေစလိုေသာ ေစတနာစိတ္ထားပင္ ျဖစ္၍ ထို႔သို႔ထားႏိုင္ေသာ မိမိမွာ အဘယ္မွ်ပင္ ဝမ္းသာလႈိက္လွဲဖြယ္ကုန္ႏိုင္အံ႔နည္း။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမည္သည္မွာ ဤသို႔ပင္ အျပစ္ကင္းခ်င္တိုင္း ကင္းေနေလေတာ႔သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳၾကရာဝယ္ ယခုထက္မက အရွည္ကိုျမင္၍ ဉဏ္ယွဥ္ကာျပဳၾကမည္ဆိုလွ်င္ "သဗၺပါပႆ အကရဏံ" မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို မျပဳျခင္း (ဝါ)မေကာင္းမႈမ်ားကို မျပဳျဖစ္ေအာင္ ရင္႔က်က္ေစျခင္း အသိတရားမ်ားကို ေပးစြမ္းႏိုင္ပါလိမ္႔မည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

"ကုသလႆူပ သမၸဒါ"ဟုဆိုအပ္ေသာ ကုသိုလ္တရားေတြႏွင္႔ျပည္႔စံုျခင္းဆိုတာဟာလည္း အထက္ပါ အေျခခံ စိတ္ေစတနာေတြ ျပည္႔စံုရင္႔က်က္လာသည္ႏွင္႔အမွ်  
                                      **လက္ေဆးေရလည္းစင္ ဒန္းပင္လည္းရွင္** 
ဟူေသာဆိုရိုးစကားလို ေကာင္းမႈ ေကာင္းေသာလုပ္ငန္းတို႔ကို ျပဳေနသမွ်ကာလပတ္လံုး မေကာင္းတာေတြ မေကာင္းမႈလုပ္ငန္းေတြကိုလည္း ပယ္ရွားျပီးသား ေရွာင္ၾကဥ္ျပီးသား ျဖစ္ေနေပေတာ႔သည္။
၄င္းအခ်က္သည္ပင္ ကုသလႆူပသမၸဒါ ေျမာက္သြားျပီျဖစ္၍လည္း သစိတၱ ပရိေယာဒါပန ျဖစ္ကာ မိမိတို႔၏ စိတ္အစဥ္သည္ သန္႔ရွင္းေနပါလိမ္႔မည္။

ဥပမာ*** သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေနတတ္ေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ညစ္ပတ္သြားမွာ အရမ္းေၾကာက္သလို ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ (သို႔)ေကာင္းေသာလုပ္ငန္းမွာ ေျဖာင္႔မတ္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္သည္လည္း မေကာင္းတာျပဳလုပ္ရမွာ၊ အစြန္းအထင္းေလး ျဖစ္သြားမွာ မလိုလားေပ။ ထိုေၾကာင္႔ မေကာင္းတာမျပဳျဖစ္ေအာင္ ေစာင္႔ထိမ္းသည္။ ေရွာင္ၾကဥ္သည္။ ေကာင္းတာျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသည္။
ၾကိဳးစားျပီးၿပဳလုပ္သည္ႏွင္႔အမွ် စာရိတၱမ႑ိဳင္ အေျခခိုင္ခိုင္ႏွင္႔ မေကာင္းသည္႔ဘက္ အယိမ္းယိုင္ဘဲ ေကာင္းသည္႔ဘက္မွာသာ အျပီးတိုင္ ေမြ႔ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္သည္။ ထို႔သူ စိတ္အစဥ္သည္လည္း သူ႔အလုပ္ႏွင္႔ ထိုက္တန္စြာ အျမဲၾကည္လင္ေနေတာ႔သည္။
။ သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊ မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို မျပဴမလုပ္ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။
။ကုသလႆူပသမၸဒါ၊ေကာင္းမႈတရား၊ေကာင္းေသာအလုပ္ေတြကိုၾကိဳးစားျပဳလုပ္ႏိုင္၍
ကုသိုလ္တရားေတြနဲ႔ျပည္႔စံုျခင္း။
။သစိတၱပရိေယာဒါပန၊စိတ္ကိုေျဖာင္႔မတ္ျဖဴစင္ေအာင္ထားျခင္း(ဝါ)မေကာင္းမႈေရွာင္ေကာင္းမႈေဆာင္၍
စိတ္၏စင္ၾကယ္ျခင္း
ေမတၱာၿဖင့္
အရွင္သု
REF ; mieinshin

No comments:

Post a Comment